-A saumuri Cadre Noir

2013.10.03 12:23

A bécsi lipicaival ellentétben a saumuri táncos nem tartozik különleges fajtához.
Mindegy, hogy angol telivér, francia vagy arab ügető, a lényeg, hogy francia tenyésztőtől származzon.
Ami a Cadre Noirt illeti,az-a Bécsi Spanyol Lovasiskolával ellentétben-olyan lovasakadémia, mely állandóan fejlődik, befogadja az újításokat, amelyeket a legszigorúbb klasszicizmussal ötvöz.
Lajos fülöp uralkodása idején, 1831 táján alapították a Cadre noirt, amely lovasainak öltözékéről kapta nevét.
Saumurben még ma is az akadémiai lovaglást oktatják, melynek az a célja, hogy az idomított ló újra megtanulja azokat a kecses testtartásokat és mozdulatokat, amelyet természettől fogva sajátjai, ha szabadon él.
A táncos ló tehá
t fokozatosan nehezedő gimnasztikai gyakorlatokat végez, amelyek fejlesztik a hajlékonyságát, hogy szert tegyen a feladatok végrehajtásához szükséges egyensúlyozó képességre és erőre.
A hagyományörző "francia iskola", amelyet a Cadre Noir követ, nagy hálával tartozik L'Hotte tábornoknak, aki azzal gazdagította, hogy ötvözte a hagyományos lovaglást és a magasiskolát.
Megvetette a korszerű, több ágat egyesítő lovaglóművészet alapjait, amelynek a saumuri iskola sítlusát és eredetiségét köszönheti.
Ennek értékét nem annyira a mozdulatok látványossága adja, mint inkább a végrehajtás tökéletessége,vagyis az a szinte észrevehetetlen mód, ahogyan a lovas segítséget ad  a hátasának.
A Cadre Noir előadásai két tizenkét perces részből állnak.
Az első egy magasiskolai bemutató, amelyben a lovak-lovassal vagy száron vezetve- ugrásokat hajtanak végre.
Courbette, Croupade és Capriole szerepel műsoron.
Ez a műsor olyan atlétikus hatásokat kíván, amelyeknek a testalkata hasonlít a díjugró lovakéhoz.
Az "iskolai ugrások" valaha arra szolgáltak, hogy bemutassák, milyen tartással és mennyire biztosan üli meg hátasát a lovasa.
A második rész az "alapiskola" vagy a "manézs".
A mozdulatok egyszerűbbek, azonban tökéletesen kivitelezettek.
A lovasok olyan koreográfia szerint mozognak, amely kiemeli a közös mutatványok szépségét.
az aéapsikolát bemutató lovak kecsesebbek. karcsúbbak a magasiskola hátasainál, mert feladataik kevesebb erőt követelnek.